تاریخچه خودرو

خودرو (یا اتومبیل) وسیله نقلیه موتوری با چرخ است که برای حمل و نقل استفاده می شود. بیشتر تعاریف از اتومبیل در درجه اول  میگوید که وسیله ای است برای استفاده در جاده ها با یک تا 8 صندلی و  چهار تایر که  عمدتا افراد را به جای کالا حمل می کنند. خودروها در طول قرن بیستم به استفاده جهانی رسیدند و اقتصادهای توسعه یافته به آنها بستگی دارد. سال 1886 میلادی به عنوان سال تولد ماشین مدرن در نظر گرفته می شود که مخترع آلمانی کارل بنز اختراع خود را به ثبت اختراع بنز اختصاص داد. اتومبیل در اوایل قرن بیستم به طور گسترده ای در دسترس قرار گرفت. یکی از اولین اتومبیل های قابل دسترسی برای توده ها ، مدل T 1908 بود که یک اتومبیل آمریکایی بود که توسط شرکت فورد موتور ساخته شد. ماشین ها به سرعت در ایالات متحده پذیرفته شدند ، جایی که آنها به عنوان کالسکه ها و چرخ دستی های کششی توسط  حیوانات را جایگزین کردند ، اما مدت زمان بیشتری طول کشید تا در اروپای غربی و سایر مناطق جهان پذیرفته شود.

اتومبیل ها دارای کنترل هایی برای رانندگی ، پارک ، راحتی مسافر و انواع چراغ هستند. در طول چند دهه ، ویژگی ها و کنترل های اضافی به وسایل نقلیه اضافه شده است ، که باعث می شود آنها به تدریج پیچیده تر شوند ، اما همچنین قابلیت اطمینان و کارکرد آسان تری دارند. . بیشتر اتومبیلهای مورد استفاده در سالهای 2010 توسط موتور احتراق داخلی رانده می شوند و به دلیل احتراق سوخت های فسیلی سوخت می شوند. اتومبیل های برقی ، که در اوایل تاریخ این خودرو اختراع شده بودند ، در دهه 2000 از نظر تجاری به بازار عرضه شدند و پیش بینی می شود قبل از سال 2025 هزینه خرید کمتری نسبت به خودروهای بنزینی داشته باشد.

هزینه و مزایایی برای استفاده از ماشین وجود دارد. هزینه های مربوط به فرد شامل دستیابی به وسیله نقلیه ، پرداخت بهره (در صورت تأمین مالی ماشین) ، تعمیر و نگهداری ، سوخت ، استهلاک ، زمان رانندگی ، هزینه پارکینگ ، مالیات و بیمه است. هزینه های دولت شامل حفظ جاده ها ، کاربری اراضی ، احتراق جاده ها ، آلودگی هوا ، بهداشت عمومی ، مراقبت های بهداشتی و دفع وسیله نقلیه در پایان عمر است.ناگفته نماند که برخورد ترافیکی بزرگترین علت مرگ و میر ناشی از آسیب در سراسر جهان است.

مزایای شخصی شامل حمل و نقل در صورت تقاضا ، تحرک ، استقلال و راحتی است. مزایای اجتماعی شامل مزایای اقتصادی از جمله ایجاد شغل و ثروت از صنعت خودرو ، تأمین حمل و نقل ، رفاه اجتماعی از اوقات فراغت و مسافرت و ایجاد درآمد از مالیات است. توانایی افراد برای حرکت انعطاف پذیر از مکانی به جای دیگر ، تأثیرات گسترده ای برای ماهیت جوامع دارد. در سراسر جهان حدود 1 میلیارد اتومبیل در حال استفاده است. این تعداد به ویژه در چین ، هند و سایر کشورهای تازه صنعتی به سرعت در حال افزایش است.

صنعت خودروسازی وسایل نقلیه موتوری جهان را طراحی ، توسعه ، تولید ، بازار و فروش می کند که بیش از سه چهارم آن ها اتومبیل هستند. در سال 2018، 70 میلیون اتومبیل در سراسر جهان تولید شده اند که نسبت به سال گذشته 2 میلیون نفر کاهش یافته است.

صنعت خودروسازی در چین تقریباً بیشترین تولید را دارد (24 میلیون در سال 2018) ، به دنبال آن ژاپن (8 میلیون) ، آلمان (5 میلیون) و هند (4 میلیون). بزرگترین بازار خودرو سواری بعد از ایالت متحده آمریکا چین است .در سرتاسر جهان ، حدود یک میلیارد اتومبیل در این جاده وجود دارد که سالانه بیش از یک تریلیون لیتر بنزین و دیزل سوخت می سوزند و حدود 50 EJ (نزدیک به 300 تراوات ساعت) انرژی مصرف می کنند. تعداد خودروها در چین و هند به سرعت در حال افزایش است.

صنعت خودرو نیز با افزایش رقابت از سوی بخش حمل و نقل عمومی روبرو است ، زیرا برخی از افراد بار دیگر استفاده از وسایل نقلیه شخصی خود را دوباره ارزیابی می کنند و به استفاده از آپشن های روز دنیا تمایل دارند.